Pilates

Co je Pilates?

Metoda Pilates představuje cviky, pomocí kterých budete Vaše tělo posilovat,
protahovat a uvolňovat. Velice důležité je precizní provedení cviků s důrazem na jemné
pohyby a dýchání. Posilují se svaly především hlubokého stabilizačního systému,
tedy břišní svaly, zádové svaly, svaly pánevního dna a nesmíme zapomenout ani
na bránici - hlavní nádechový sval.

Pravidelným cvičením můžete docílit:

  • silnější svaly v oblasti páteře a břicha - to Vám umožní držet se vzpřímeně při chůzi, při sezení v práci za počítačem...
  • díky silnějším svalům Vás přestanou bolet záda, přestane Vás bolet hlava...
  • díky silnějšímu středu těla se Vaše končetiny (nohy a ruce) budou hladce pohybovat v kloubech
  • posílením svalů pánevního dna budete předcházet inkontinenci - samovolnému úniku moči
  • zpevnění problémových partií jako je břicho, boky a zadek
  • příjemný, dobrý pocit, že na sobě pracujete.

Pilates na míči

Pilates na míči je v dnešní době velice oblíbené a vyhledávané cvičení nejen mezi ženami, ale i muži. Míč je nestabilní pomůcka, proto je občas oříšek, se na něm udržet, čímž se cvičení stává zábavou a zahání nudu. Co můžete očekávat od hodiny pilates na míči? Cviky jsou především velice podobné jako na klasických hodinách pilates. Díky použití míče bude ale jejich prožitek jiný. V některých případech jsou cviky náročnější kvůli stabilitě. V jiných nám zase míč cvičení může zjednodušit. Při cvičení se zapojují hluboké svaly, které většinou v běžném živote nepoužíváme často a to vede mimo jiné k bolesti zad. Tak jako při klasickém pilatesu i tady je zásadní správné dýchání, na které je potřeba se soustředit. Správné dýchání pomáhá uvolnit tělo a při pohybu pak není potřeba vynakládat takovou námahu.

Pro koho je pilates určený?

Je určen téměř pro všechny, kteří chtějí se svým tělem něco udělat a cítit se dobře. To znamená pro ženy, ale i pro muže.

Co vzít s sebou na cvičení pilates a pilates na míči

Cvičení probíha v prostorach Free Time Academy na Masarykově náměstí 1766, Brandýs nad Labem . Zde jsou k dispozici podložky, ale pokud si chcete přinést vlastní můžete. Z hygienických důvodu je vhodný i malý ručník. Co na sebe? Legíny, tepláky, kraťasy, tričko, tilko popř. v zimním období mikinu. Cvičí se naboso nebo v ponožkách.

Pozor! Při cvičení na míčí je důležité cvičit naboso, aby Vám neuklouzli při cvičení nohy. A samozřejmně žádná žvýkačka!