Popisy lekcí pilates

Jak cvičíme Pilates?

Na všech mých lekcích (skupinové, individuální, online lekce) aplikuji stejné principy cvičení Pilates. To znamená, že klienty učím a navádím při cvičení tak, aby správně dýchali (většinou laterálně do žeber a do stran, potom do břicha a do zad, záleží na cviku), aby cvičili precizně (u pilates je důležité správné provedení cviků), vnímali střed těla jako centrum síly (svaly posilujeme ze středu těla), koncentrovali se (soustředění na sebe a cvičení), cviky prováděli plynule (pohybovat se plynule a ladně, ráda používám spojení "cvičíme ladně, jako baletky") a uvolnili se (posilujeme, protahujeme, ale nesmíme zapomínat naučit své tělo uvolňovat).



V čem se tedy jednotlivé kurzy liší?


Pondělní kurz Pilates od 8:15h - je něco jako ranní restart. Začínáme s protažením, vytahováním těla, vytahováním páteře, čímž se zahřejeme. Posílíme jednotlivé svalové řetězce. Nikdy nevynecháme posilování břišních a zádových svalů, bránice a pánevního dna. Nebude chybět protažení a uvolnění. Po lekci se budete cítit nabití energií a den určitě začnete s dobrou a pozitivní náladou.


Pondělní a středeční kurz cvičení pro seniory od 9:30h - věkově cca od 65 let je zaměřen kromě klasického posilování, protahování a uvolňování také na oblast pánve, to je posilování  pánevního dna a kyčelních kloubů. Všechny cviky se provádí opatrně, pomalu a s ohledem na možnosti pohybového aparátu každého klienta. Každý máme nějaké omezení a o to víc v pokročilém věku. V takovém případě cviky individuálně upravuji, modifikuji.



Pondělní kurz Bez bolesti zad od 18:15h - resp. Zdravá záda - aby nás záda nebolela, nestačí posilovat pouze zádové svaly, ale je potřeba věnovat pozornost celému tělu jako celku. Na lekcích cvičíme pomalu a velmi opatrně. Bere se na vědomí, že klienta můžou bolet záda a nebo jiné částí těla z různých důvodů....většinou z dlouhého sezení, vyhřezlé meziobratlové ploténky, klienti s umělými kyčelními klouby, maminky od malých dětí, které se často ohýbají k dětem atd. Je velice důležité přistupovat ke klientovi individuálně, podle jeho omezení a potřeb.
Nezapomeňte:
Pružná záda = zdravá záda = záda bez bolesti!



Úterní kurz Pilates Online od 19h  - tato lekce vznikla v době koronaviru a nouzového stavu, kdy jsme museli zůstávat doma a chránit se před vysoce infekčním a rychle šířícím se virem Covid19 a nemohli jsme navštěvovat skupinové lekce. Online lekce probíhají přes aplikaci zoom, kterou si můžete zdarma stáhnout ve svém mobilu, počítači nebo tabletu. Cvičíme v pohodlí svého domova. Cviky předcvičuji, popisuji a také opravuji. Na obrazovce vás vidím a tedy mám možnost při špatném provedení cviku Vás opravit.
Cvičení je zaměřené stejně jako u Pilates kurzu Bez bolesti zad, ale opět se bere zřetel na potřeby klienta.


Čtvrteční kurz Cvičení po porodu od 18:00 - 18:45h - specifická skupina, se kterou se scházíme po dobu 45 min. probíhá v Matýsku v Zahradnické ulici v útulných prostorech herničky, kde máte pocit, že jste skoro jako doma. Maximální počet klientek je 7, což přispívá k příjemnému pocitu a možnosti individuálního přístupu.


Kdy začít cvičit po porodu?


Obecně platí, pokud jste rodila přirozenou cestou, s cvičením můžete začít po šestinedělí. V případe porodu, který proběhl císařským řezem je rekonvalescence delší a doporučuje se cvičit po 8 týdnech a více. Záleží na Vás, na Vašem pocitu.
Vaše tělo překonalo obrovské změny v období těhotenství a proto cvičíme pomalu a opatrně.
Cvičení:
- vytahuje a srovnává celé tělo
- podporuje správné zavinování dělohy
- povzbuzuje krevní oběh celého těla, především oblast pánve - kde miminko rostlo
- rozpohybuje hrudník/rameno/lopatka - podporuje činnost mléčných žláz - laktaci
- posiluje zádové svalstvo, čímž předcházíme bolestem zad atď.


Čtvrteční kurz Pilates mírně pokročilý od 18:55 - 19:50h - na žádost vás, mých klientek otevírám nový kurz pilates pro mírně pokročilé až pokročilé. Na lekcích budeme posilovat tělo pomocí náročnějších cviků. Pro zvládnutí této lekce je potřeba, aby tělo bylo již bylo navyklé  cvičit a bylo připravené se posunout dál. Na lekcích budeme trénovat cviky jako teaser, roll over, open leg rocker a jiné cviky, které se řadí do skupiny pro pokročilé. 


Nedělní kurz Pilates na míčích mírně pokročilý od 19h - míč je perfektní pomůcka pro elegantní posilování těla pomocí cviků Pilatesovi metody. V průběhu lekce střídáme jemné rehabilitační cvičení s intenzívnějším cvičením.  Například prkno na míči patří mezi náročnější cviky, ale není potřeba se toho obávat. Cviky se dají vždy přizpůsobit potřebám klienta.